Have an account?
headbaner

Sep 8, 2010

"What’s happening?" commands me to fill the blanks.






Any idea can be made a word. But I cannot make words without a idea.
I stare at the blank and try to write some words. But the words do not appear though nothing thinks.
We use the words for a thought. But the words are means, and not a purpose.

When I look at Twitter, I feel certain an obsession. Though there is not the request from my thought, I must write in words.
Why is it Twitter?
The reason is because Twitter commands me to report a progress without result in every time.

However, we don't have the dramatic life every day so as to need that we often report something.
We don't live in the moment when words come out steadily.
I don't feel tiredness in writing the idea of something.
But it's mere painful for me to spend all my time as I always consider it to produce something reported to others.

Our words never created for an advertisement to link.





 いかなる思考も言葉にすることはできる。だが思考もなく言葉を創ることは出来ない。
 私は空白を見つめて何か言葉を書こうとする。だが何も考えていないのに言葉は現れない。
 我々は思考を目的として言葉を使う。だが言葉は手段であって目的ではない。

 私がTwitterを眺める時、私はある種の強迫性を感じる。私の思考の要請もないのに私は言葉を書き込まなければならない強迫性である。
 なぜそれがTwitterなのか?
 Twitterがあらゆる時間において結果がなくても経過を報告することを私に命ずるからである。

 しかし我々は報告することを必要とするほど劇的な人生が毎日起こっているわけではない。言葉がどんどん出てくるような瞬間を生きていない。
 わたしは何か考えたことを書くことに疲れを感じることはない。
 しかし誰かにに報告するネタを作り出すために常に意識して自分の全時間を過ごすことは単なる苦痛でしかない。

 われわれの言葉は連動する広告のために生まれるのではない。





No comments:

Post a Comment